لوازم مورد نیاز برای ساخت میز اپوکسی

ترکیب هاردنر با رزین

میزهای اپوکسی از زیباترین و محبوب‌ترین لوازمی است که با استفاده از رزین اپوکسی ساخته می‌شوند.وقتی شروع به ساخت آن می‌کنید بهتر است که از قبل تمام لوازم مورد نیاز را آماده کنید. در این مقاله لیستی از لوازم مورد نیاز برای ساخت میز رزین اپوکسی برای شما تهیه کردیم.

(زمان مطالعه 4 دقیقه)

 

لیست لوازم مورد نیاز برای ساخت میز رزین اپوکسی

سنباده

 

میز اپوکسی

 

سنباده یکی از مهم ترین لوازمی است که برای ساخت میز اپوکسی نیاز دارید. بعد از آنکه رزین اپوکسی خشک شود نیاز دارید تا روی آن را سنباده بکشید تا بتوانید سطح آن را هموار و یکسان کنید و برای پولیش آماده‌اش کنید. همچنین اگر اپوکسی شما به صورت سطحی ترک بردارد می‌توانید روی آن را سنباده بکشید. سنباده کشیدن برای از بین بردن لبه‌های تیز و قسمت‌های بریده شده هم کمکتان می‌کند.

هنگام استفاده از سنباده حتما ماسک بزنید زیرا گرده‌های رزین اپوکسی وارد دستگاه تنفسی شما می‌شود و برای شما مضر است. برای مطالعه نکات ایمنی هنگام کار با اپوکسی، اینجا را کلیک کنید.

اره

برای برش چوب یا اپوکسی نیاز به اره خواهید داشت. برخی افراد برای ساخت میز اپوکسی از اره‌ی دستی استفاده می‌کنند اما اکثرا از اره‌های خودکار استفاده می‌کنند. اینکه چه نوع اره‌ای انتخاب می‌کنید بسته به سلیقه‌ی خودتان دارد.

 

لوازم ترکیب اپوکسی و هاردنر

ترکیب هاردنر با رزین

اگر از مقدار کمی رزین استفاده می‌کنید استفاده از یک ظرف کوچک میکس و یک چوب بستنی برای ترکیب هاردنر و اپوکسی کافی است. اما برای استفاده‌های بزرگتر از یک سطل و یک هم‌زن برقی استفاده کنید. همچنین از یک ترازوی دیجیتال برای وزن کردن مقدار هاردنر و اپوکسی نیاز دارید. اگر نسبت‌ها را درست اندازه نگیرید رزین اپوکسی شما مرحله‌ی پخت را طی نمی‌کند و میز اپوکسی شما چسبناک و آدامسی می‌شود.

 

چسب

اگر میز اپوکسی شما چوبی است و از چوبی استفاده می‌کنید که سوراخ است و سوراخ از هر دو طرف آن می‌گذرد، هنگام ریختن رزین اپوکسی باید یک طرف آن را چسب بزنید تا اپوکسی از سمت دیگر آن نریزد.

 

ابزار حباب گیری

زمانی که هاردنر را با رزین اپوکسی ترکیب می‌کنید میزانی حباب تشکیل می‌شود.این حباب‌ها حاصل واکنش شیمیایی است که منجر به خشک شدن اپوکسی می‌شود. معمولا گرم کردن رزین باعث می‌شود تا حباب‌ها به روی سطح آمده و بترکند.اگر نمی‌خواهید کار چوبتان خراب شود می‌توانید از یک سرپیک شعله افکن یا سشوار صنعتی(دارای دیمر کنترل پرتاپ باد و دیمر تنظیم دما) استفاده کنید.

 

اتاق کار

اتاق کار مناسب المان مهمی است اما نگذارید شما را از ساخت میز اپوکسی باز دارد.شما به یک سطح صاف مثل میز و یک محیط تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار نیاز دارید.اتاقی که انتخاب می‌کنید باید تهویه مناسب داشته باشد و دمای آن باید بین 25 تا 30 درجه‌ی سانتی گراد باشد.

 

منبع:

woodepoxyworld.com

 

شرکت ایران کنفتک تامین کننده انواع رزین سختی گیر و همینطور رزین های آنیونی و میکس بد .

ایران کنفتک
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • bingo app live online bingoplus 18 فروردین 1402 / 3:22 ق.ظ

    Irealoly enjoying the game my only complaint іѕ tһat most оf the bonus offeгs yoս need to pay foг There аre no-cost bonuses bbut wuen you
    keep trying to earn tһe prize n when you gett therre you gotta pay tߋ unlock іt …..gutted.

    There’s plenty of features to keep yоu entertained. Ӏ like tһе waү youг
    money never realy runs out(weⅼl mу money isn’t yet)but
    when it’s low, its possible tο build it up in а short time.
    Welⅼ tһats my review done.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *