ریختن رزین اپوکسی | چگونه رزین اپوکسی را درست بریزیم؟

ریختن رزین اپوکسی

شاید تاکنون خیلی به نحوه‌ی ریختن رزین اپوکسی توجه نکرده باشید اما درست ریختن رزین اپوکسی تاثیر زیادی در نتیجه‌ی کار شما دارد.اگر رزین اپوکسی را به روش صحیح بریزید، از تشکیل حباب رزین اپوکسی ، دود کردن رزین اپوکسی و بسیاری از مشکلات دیگری که هنگام کار با رزین اپوکسی ممکن است با آن بربخورید، جلوگیری می‌کنید و به قطعه‌ی نهایی خود ظاهری شیک، براق و حرفه‌ای میدهید. با ما همراه باشید.

(زمان مطالعه 5 دقیقه)

نحوه‌ی صحیح ریختن رزین اپوکسی:

 

ریختن رزین اپوکسی

آمادگی‌های اولیه:

بعد از آنکه لوازم مورد نیاز برای کار با اپوکسی را آماده کردید و مراحل ترکیب رزین اپوکسی با هاردنر را طی کردید حدود 20 الی 45 دقیقه فرصت دارید تا از رزین اپوکسی خود استفاده کنید و آن را روی اثر نهایی بریزید.

اگر از روش‌هایی مانند گرم کردن رزین برای از بین بردن حباب رزین اپوکسی استفاده میکنید یا دمای اتاق کار شما زیاد است زمان کمتری دارید پس حتما حواستان باشد که در هوای گرم رزین اپوکسی سریعتر شروع به خشک شدن می‌کند.

  • قبل از ریختن رزین اپوکسی حتما سطحی که می‌خواهید با رزین اپوکسی بپوشانید را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و آن را از هرگونه گرد و غبار دور کنید.
  • اگر حیوان خانگی دارید مطمئن شوید موی آنها در فضای کار شما نباشد.
  • بعد از تمیز کردن سطح کار از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید و حتما آن را خشک کنید.
  • زیر قطعه‌ی کار روزنامه بگذارید تا اگر روی آن قطرات رزین اپوکسی ریخت به راحتی قابل تمیز کردن باشد.

ریختن رزین اپوکسی

مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر را به آرامی روی مرکز قطعه‌ی مورد نظر بریزید. به همین ترتیب که رزین را در وسط قطعه میریزید رزین اپوکسی به راحتی به هر طرف جاری می‌شود اما گاهی نیاز است که با یک قلمو یا کاردک برای جهت دادن به رزین به سمتی که مد نظرتان هست استفاده کنید.

سعی کنید رزین را در لایه‌های نازک استفاده کنید و قبل از ریختن لایه‌ی بعدی از خشک شدن لایه‌ی نازک قبلی مطمئن شوید؛ درست ریختن رزین اپوکسی موضوع مهمی است و اگر به آن توجه نکنید ممکن است رزین اپوکسی ‌تان داغ کند یا با دود کردن رزین اپوکسی مواجه شوید.

لبه‌ها

درست ریختن رزین اپوکسی

 

اگر می‌خواهید اثر هنری خود را با رزین اپوکسی بپوشانید و به اصطلاح آن را Coat کنید، راه‌های زیادی برای پوشاندن لبه‌ها با رزین اپوکسی دارید. خیلی از هنرمندان اجازه می‌دهند تا رزین خودش پخش شود و از اطراف به لبه‌ها بریزد. همچنین می‌توانید با استفاده از انگشتان خودتان وقتی دستکش به دست دارید آن را در لبه‌ها پخش کنید.

حتما هنگام کار با اپوکسی دستکش به دستتان باشد برای مطالعه بقیه‌ی نکات ایمنی هنگام کار با اپوکسی، اینجا را کلیک کنید.

علاوه بر موارد بالا، می‌توانید از خیر لبه‌ها بگذرید و کناره‌ها را چسب بزنید و بعد از خشک شدن رزین اپوکسی چسب را جدا کنید یا اگر در کارتان حرفه‌ای هستید می‌توانید با قلموی خود رزین اپوکسی را طوری هدایت کنید که به لبه‌ها نرود.

حباب‌ های رزین اپوکسی

مشاهده میزان کمی حباب طبیعی است و به علت واکنش شیمیایی بین هاردنر و رزین اپوکسی ایجاد می‌شود. می‌توانید با یک نی روی آن فوت کنید یا با استفاده از یک فندک اتمی حباب‌های روی سطح را از بین ببرید. چگونه حبای های رزین اپوکسی را از بین ببریم؟

 

مقالات مرتبطی که شاید برای شما هم جالب باشد:

 

مجله رزین اپوکسی کنفتک

 

رزین ها انواع گوناگونی دارند و از آن ها استفاده های مختلفی میشود از دیگر انواع رزین ، میتوان به رزین های تبادل یونی ( رزین کاتیونی و رزین آنیونی ) اشاره کرد.

 

artresin

 

ایران کنفتک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *