برای ساخت جواهرات رزینی چه لوازمی نیاز دارید؟

لوازم جواهرات رزینی

جواهرات رزینی یکی از محبوب ترین زیورآلات دنیای امروز هستند و در انواع و اقسام مختلف پیدا می‌شوند. اگر شما هم از رزین اپوکسی برای ساخت جواهرات رزینی استفاده می‌کنید پس باید از قبل بدانید که چه لوازمی برای اینکار لازمتان می‌شود. در این مقاله درباره لوازم مورد نیاز جهت کار با رزین اپوکسی صحبت خواهیم کرد.

(زمان مطالعه 4 دقیقه)

 

[aparat id=’ZH3QB’]

 

نکاتی که قبل از ساخت جواهرات رزینی باید رعایت کنید.

قبل از آنکه به آماده کردن لوازم بپردازید باید این نکات را به‌ خاطر بسپارید:

لوازمات کار با رزین اپوکسی

انبردست جواهرات

انبردست جواهرات یکی از اصلی‌ترین لوازمی است که برای ساخت جواهرات رزینی نیاز دارید. از انبردست برای بریدن، خم کردن و تغییر دادن شکل سیم، باز کردن حلقه‌های مختلف و رسیدن به فضاهایی که برای دست زیادی کوچک هستند استفاده می‌شود. بهتر است بیشتر از یک انبردست داشته باشید.

 

دریل

جواهراتی که خودشان سوراخ باشند پیدا کردنشان سخت نیست اما اگر بتوانید با قفل ها و زنجیرها آزادانه کار کنید، دست شما بسیار بازتر است. برای وصل کردن زنجیر یا نه به سنگ گردنبندتان می‌توانید آن را با یک دریل سوراخ کنید.

 

فندک

فندک در ساخت جواهرات رزینی کاربردهای فراوانی دارد برای مثال برای از بین بردن حباب‌ های اپوکسی استفاده می‌شود یا در سوزاندن نخ و داغ کردن سیم برای آنکه راحت‌تر خم شود به کار می‌آید.بهترین فصل برای ساخت جواهرات رزینی تابستان است زیرا معمولا در اثر سرما رزین کدر می‌شود یا روی آن حباب تشکیل می‌شود.

 

گوش پاک کن

اگر شما هم در خانه به ساخت جواهرات رزینی مشغول هستید استفاده از گوش پاک کن بسیار به کمک شما می‌آید. استفاده از گوش پاک کن جرو الزامات نیست اما می‌تواند بسیار کاربردی باشد. زمانی که رزین از یک سمتی بریزد که نمی‌خواهید، حتی اگر یک قطره باشد راه خود را باز می‌کند و پشت سر آن یک قطره، قطرات بعدی هم سرازیر می‌شوند. با استفاده از گوش پاک کن می‌‌توانید سریع این جریان را قطع کنید و از ریختن رزین جلوگیری کنید. هنگام استفاده از گوش پاک کن حواستان باشد که پنبه وارد رزین اپوکسی شما نشود.

 

موچین

اگر در جواهرات رزینی خود از گل‌های خشک شده یا لوازم تزیینی دیگر استفاده می‌کنید، به موچین نیاز دارید تا گل‌ها را به صورتی که دلخواهتان است داخل رزین بگذارید یا آن ها را جا به جا کنید.

 

قالب

معمولا از یک قالب سیلیکونی برای ریختن رزین اپوکسی استفاده می‌شود اما شما می‌توانید از لوازم پلاستیکی داخل خانه‌تان هم به عنوان قالب استفاده کنید مانند جای بیسکوییت، اما حواستان باشد که دیگر برای غذا استفاده نکنید، زیرا رزین برای شما ضرر دارد.

 

منبع:

higherjewlery.com

 

شرکت ایران کنفتک تامین کننده انواع رزین سختی گیر و انواع رزین آنیونی کنفتک کانادا در ایران.

ایران کنفتک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *