پولیش رزین اپوکسی | چه‌کار کنیم اپوکسی ما براق شود؟

پولیش رزین اپوکسی

به طور کلی رزین اپوکسی نباید مات و کدر خشک شود و اگر این اتفاق برای شما افتاده به خاطر رطوبت هوا یا تماس آب با رزین شما بوده است. اما حتی اگر این اتفاق هم نیفتد آن حالت براق اپوکسی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید بعد از خشک شدن اپوکسی اتفاق نمیفتد و به مرحله‌ای به نام پولیش رزین اپوکسی نیاز دارید.در این مقاله مرحله به مرحله برای شما نحوه‌ی پولیش و صیقل دادن رزین اپوکسی را توضیح خواهیم داد.

(زمان مطالعه 5 دقیقه)

چه لوازمی برای پولیش رزین اپوکسی نیاز است؟

 

صیقل دادن رزین اپوکسی

 

  • کاغذ سنباده 180 – 220 – 400 – 600 – 800 – 1000 – 1500 – 2000
  • آب
  • یک پارچه‌ی ضد خراش و بدون پرز
  • محصولات پولیش یا شیر پولیش

 

مرحله‌ی اول – صیقل دادن رزین اپوکسی

قبل از شروع پولیش رزین اپوکسی ابتدا سطح رزین را با آب و صابون بشورید یا یک اسفنج را در آب و صابون فرو ببرید و سطح اپوکسی را با آن تمیز کنید. حالا باید سنباده‌زنی را شروع کنید، دلیل سنباده زدن این است که تمام سطح رزین اپوکسی یکسان شود تا برای پولیش آماده شود.

باید بدانید که کاغذهای سنباده باتوجه به زبری و نرمی که دارند شماره گذاری شده‌اند. برای سنباده‌زنی اولیه ابتدا از سنباده‌هایی با شماره‌های پایین(سنباده‌های زبرتر) استفاده می‌کنید و به ترتیب از سنباده‌هایی با شماره بالاتر استفاده می‌کنید.پس اول کاغذ سنباده‌ی 180 خود را بردارید و شروع به سنباده‌زنی کنید. این سنباده‌ی زبر برای تغییر شکل دادن قطعات و تراش آنها بسیار عالی است.

هنگام کار با سنباده برای جلوگیری از خراشیده شدن دستتان حتما از دستکش استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی نکات ایمنی که هنگام کار با اپوکسی باید رعایت کنید، اینجا را کلیک کنید.

بعد از شماره 180 به سمت شماره‌های بعدی بروید. هنگام استفاده از سنباده‌های نرم‌تر می‌توانید مقداری آب روی سطح سنباده بپاشید، زیرا آب ریخته شده تاثیر سنباده روی قطعه را سرعت میبخشید و از ایجاد خش‌های عمیق روی کار جلوگیری می‌کند. سنباده زدن کار وقت‌گیری است و باید هنگام کار با آن صبر و حوصله به خرج دهید. تا وقتی که تیزی تمام قسمت‌های بریده شده از بین نرفته سنباده‌زنی را ادامه دهید.

 

چرا برای صیقل دادن رزین اپوکسی از چند شماره سنباده استفاده می‌شود؟

دلیل اینکار این است که هنگام استفاده از سنباده‌های زبر که برای از بین بردن تیزی‌ها مناسب هستند، خراش‌هایی روی سطح ایجاد می‌شود و این خراش‌ها با استفاده از صابون و شیر پولیش از بین نمی‌روند.برای همین از سنباده‌های نرم‌تر استفاده می‌شود تا این خراش‌های ریز از بین بروند؛ اگر این مرحله را انجام ندهید خراش‌های سنباده تا آخر کار همراه شما خواهند بود.گاهی مجبور می‌شوید دوباره از سنباده‌های زبرتر و به نرم‌تر بروید و باید آنقدر آن را تکرار کنید تا سطح شما عاری از هرگونه برآمدگی، فرورفتگی و خراش بشود.

 

پولیش رزین اپوکسی

 

براق کردن اپوکسی

 

پس از آنکه سطح رزین را خشک کردید و مطمئن شدید که هیچ خراشی باقی نمانده، برای براق کردن رزین اپوکسی، شیر پولیش یا روغن‌های گیاهی برای چوب و یا هر محصولی که برای پولیش رزین ساخته شده و مناسب می‌دانید را با پارچه آغشته کنید، کمی پارچه را خیس کنید و به سطح اپوکسی به صورت دایره‌ای بمالید و بعد از چند دقیقه با قسمت دیگر دستمال آن را پاک کنید.

 

منبع:

resin-expert.com

 

شرکت ایران کنفتک تامین کننده انواع رزین آنیونی و رزین های سختی گیر و کاتیونی و انواع رزین میکس بد .

ایران کنفتک
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • Andre 15 بهمن 1402 / 8:20 ب.ظ

    مرسی که همچین چیزایی رایگان در اختیار مردم گذاشتین

    • ایران کنفتک 15 بهمن 1402 / 9:01 ب.ظ

      بسیار خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده
      ممنون از همراهی شما

  • کژال 31 تیر 1399 / 1:40 ق.ظ

    ممنون من همیشه دنبال این بودم که چطور میشه کاری کرد که رزین اپوکسی براق بشه

  • مرتضی شیخی 31 تیر 1399 / 1:40 ق.ظ

    استفاده بردیم خسته نباشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *