تمیز کردن رزین از لوازم کار چگونه صورت میگیرد؟

تمیز کردن رزین اپوکسی

همانطور که می‌دانید رزین اپوکسی یک ماده‌ی بسیار چسبناک است و یکی از ویژگی های محبوب آن سخت بودن، ضد ضربه و ضد آب بودن است، پس اگر تمیز کردن رزین از سطوح لوازم کارتان را پشت گوش بیندازید، سخت پشیمان خواهید شد؛ چون رزین روی ظروف شما خشک می شود و باید با وسایل خود خداحافظی کنید.

اما چگونه باید آنها را تمیز کنید؟

رزین با چه چیزی پاک می‌شود؟

با مطالعه ی این مقاله جواب سوالتان را پیدا می کنید.

(زمان مطالعه 5 دقیقه)

یکی از روش های تمیز کردن رزین، پاک کردن با الکل!

این روش بسیار ساده است. برای تمیز کردن رزین اول دستکش های خود را به دست کنید و هر رزین اضافه ای که به گوشه یا پایین ظرف میکس هاردنر و اپوکسی شما چسبیده را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.(حتما دستمال را همان لحظه به سطل آشغال بی اندازید!) این کار را تا جای ممکن تکرار کنید و سعی کنید تمام رزین باقی مانده را پاک کنید.

سپس یک دستمال کاغذی را با کمی الکل یا استون آغشته کنید تا تمامی رزین باقی مانده از لوازم رزین شما پاک شود. اینکار را تا جایی که تمام رزین اپوکسی پاک شود تکرار کنید. الکل و استون حلال های قوی هستند که هر نوع ماده ی چسبناکی را به راحتی پاک میکنند.

حتما هنگام تمیز کردن لوازم رزین با الکل یا استون، دستکش به دست داشته باشید، درست است که الکل و استون حلال های خوبی برای رزین هستند اما باعث می شوند تا رزین جذب پوست شما شود و این برای پوست شما مضر است پس حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

بعد از اینکه رزین کامل پاک شد ظرف خود را با صابون و آب داغ بشورید تا تمیز کردن رزین تکمیل شود.

تمیز کردن با الکل

از ظروفی استفاده کنید که پلاستیکی هستند. رزین به پلاستیک نمی چسبد برای همین تمیز کردن رزین از سطح پلاستیک کار شما را آسان تر می کند.

[aparat id=’56Sm2′]

رزین اپوکسی را خشک کنید!

این راه بسیار آسان تر از روش قبلی است. برای تمیز کردن رزین کافی است ظرف خود را به صورت برعکس روی یک کاغذ یا کاغذ موم بگذارید.

ظرف برعکس

پس از انجام اینکار، رزین روی سطحی که ظرف روی آن قرار گرفته میریزد.

یک شب تا صبح صبر کنید تا رزین خشک شود و روز بعد به راحتی تمام رزین اپوکسی خشک شده را از روی سطح زیرین ظرف جدا کنید.

جدا کردن

می توانید برای محکم کاری یکبار دیگر ظرف رزین را با الکل یا استون پاک کنید و یا با آب و صابون بشورید.

هرگز برای تمیز کردن رزین ظرفی که هنوز داخلش رزین باقی مانده را با آب و صابون نشورید. تا جای ممکن ظرف حاوی رزین اپوکسی را از سینک خود دور نگه دارید، رزین اپوکسی داخل لوله های شما خشک می شود و راه آب را میبندد.

یک راه دیگر برای ظروف پلاستیکی و سیلیوکونی!

اگر ظرف میکس شما سیلیکونی یا پلاستیکی باشد می توانید داخل رزین یک چوب بستنی بگذازید و بعد از خشک شدن رزین اپوکسی، به راحتی آن را جدا کنید. پس از آن رزین های باقی مانده را با چسب نواری جدا کنید و بعد ظرف را با الکل یا استون تمیز کنید.

مانند ویدئوی زیر:

[aparat id=’Ajvn9′]

www.resinobsession.com

www.artresin.com

ایران کنفتک
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • نوید 31 تیر 1399 / 2:03 ق.ظ

    مرسی.من چوب بستنی رو داخل رزین گذاشتم و کار کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *