همه چیز درباره سختی گیر رزینی فایبرگلاس

سختی گیر رزینی فایبرگلاس

رزین سختی گیر فایبرگلاس نوعی سختی گیر با بدنه ی خاص است که در این مقاله درباره آن خواهیم خواند.

مدت مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

  1. فایبر گلاس چیست و از چه چیزهایی تشکیل شده است ؟
  2. فایبرگلاس چه کاربرد هایی دارد ؟
  3. سختی گیر فایبرگلاس چه مزایایی دارد؟

سختی گیر یا رسوب گیر سیستمی است که بواسطه عبور دادن آب سخت و دارای املاح از درون رزین با بدنه ای فلزی و یا فایبرگلاس به تصفیه آب و حذف آهک یا سفیدک کمک می کند.

جهت حذف یون های آنیون و کلسیم موجود درون آب نیاز است که از دستگاه سختی گیر رزینی استفاده کنیم زیرا وجود این یون ها به همراه کلسیم و منیزیم باعث تشکیل رسوب درون دستگاه ها و تجهیزات شده و تشکیل این رسوبات در درون آن ها باعث پایین آمدن راندمان و عملکرد مطلوب آن ها می شود. به همین خاطر برای بهبود عملکرد و افزایش عمر سیستم ها و تجهیزات خود بهتر است از دستگاه سختی گیر استفاده کنیم.

  • فایبرگلاس چیست و از چه چیزهایی تشکیل شده است ؟

با توجه به مشکلات بسیاری که خود سختی گیرهای رزینی دارند استفاده از فایبر گلاس به عنوان محافظ بسیار لازم است.

فایبرگلاس ترکیبی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان مادهٔ تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد چسباننده ی پایه استفاده میشود.

الیاف ها نقش اصلی در استحکام و همچنین مقاومت فایبر گلاس دارند که تعدادی از انواع مختلف آن شامل الیاف کربن یا الیاف شیشه ؛ کولار و غیره میباشند که رایج ترین نوع مصرفی الیاف تقویت الیاف شیشه ای است. و همچنین رایج ترین رزین مصرفی رزین پلی استر غیر اشباع بوده و از انواع دیگر میتوان اپوکسی ها ؛ فنولیک ها و غیره را اشاره کرد.

  • فایبرگلاس چه کاربرد هایی دارد؟

از فایبرگلاس بیشتر برای عایق کردن مخزن های آب و اسید استفاده می کنند تا از ایجاد پوسیدگی، از بین رفتن مخزن ها و همچنین ضرر ها و آسیب های ناشی از آن جلوگیری  شود.

انواع رزین هایی که در ساخت مخازن فایبرگلاس بکار می روند عبارتند از: پلی استر، ونیل استر و اپوکسی می باشند. همچنین میتوان با استفاده از آن از نفوذ آب و رطوبت به تجهیزات جلوگیری کرد.

  • چرا فایبرگلاس؟

فایبرگلاس امروزه جایگزین بسیار مناسب برای سایر عایق های سنتی می باشد زیرا این پوشش ترک های سطحی را می پوشاند و چسبندگی مناسبی به انواع سطوح  می دهد و باعث مقاومت در مقابل عوامل جوی، اشعه UV و همچنین دوام و طول عمر تجهیزات می گردد. بعد از اعمال فایبر گلاس روی سطح ، لایه های مقاومی در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد می شود و سطوح را در برابر ترک خوردن ناشی از گرم و سرد شدن مکرر مقاوم می کند. همانطورکه پیش تر توضیح دادیم در دستگاه های سختی گیر به علت تماس سطوح با مواد اسیدی و یا قلیایی استفاده از یک عایق و محافظ ضروری است و فایبر گلاس در محیط های قلیایی و بازی بسیار مقاوم است .استفاده از فایبر گلاس در سختی گیر های رزینی این مزایا را به دنبال دارد:

  • وزن سبک فایبرگلاس

  • استحکام بالا

  • دوام قابل توجه

  • مقاومت شیمیایی بالا

  • ضد زنگ بودن

  • عایق حرارتی

نکته : سختی گیر های رزینی فایبرگلاس دارای محدودیت فشار است بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه بفرمایید.

ما خوشحالیم که همیشه به شما کمک می کنیم محصولی را پیدا کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. برای مشاوره رایگان ما با شماره زیر در تماس باشید:

02191035817-09030231317 

 

 

itstillruns.com
ایران کنفتک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *